Olin poissa viikon verran. Pidempään kuin koskaan aikaisemmin ja eilen kotiin tullessani totesin, että samalla tavalla kuin minä olin kaivannut tyttöjä olivat nekin ilmeisesti kaivanneet minua. Lulu juoksenteli perässäni ja spurttasi vauhdikkaasti jos pääsin kaksi askelta tai enemmän etääntymään. Lea vastaavasti parkkeerasi viereen tuhisemaan ja olemaan vain söpönä.

Ikävästä huolimatta kumpikaan kissoista ei kuitenkaan nukkunut vieressäni yötä joten olo oli jokseenkin orpo (ja tuulisen yön vuoksi pihalla oleva tuulikello olisi pian kokenut kovan kohtalon, onneksi nukahdin ennen kuin päreet sointuvaan ja jatkuvaan kilinään paloivat lopullisesti). Lulu herätti aamulla kahdeksan aikana ja sen jälkeen on käynyt vieressäni säännöllisesti vaatimassa rapsutuksia ja puskemassa ja kehräämässä. Lea vastaavasti oli varsin puhelias, eikä ollut edes ruoka aika :).

Nyt olen ollut näkösällä vuorokauden ja tytötkin ovat rauhoittuneet. Istuskelen koneella päivittämässä blogia, Lea makoilee tietokonepöydän päällä näytön vieressa (daddyn kone on pöytämalli erillisine näyttöineen kotona Seiniksellä on kannettava tietokone) ja Lulu on viereisellä kirjoituspöydällä. Molemmat ovat äärimmäisen unisia, kello on tosiaan lähemmäs 2.00. Lea kurkistää välillä avaamalla pikkuisen toista silmää ja laittautumalla entistä söpömmin selälleen nukkumaan. Lulu vain nukkua tuhisee.

Eilen Leaa kampaillessani ihmettelin neidin vähäistä karvanlähtöä  ja kävi myöhemmin ilmi, että äiti oli kammannut Lean pörröturkkia joka ilta. On varmasti neiti Pörrö tykännyt tästä. Lulu taas on koko viikon syönyt varsin huonosti ja haukankatseella ja viimeistään neiti Diivaa nostamalla tajusin että paino on pikkuisen pudonnut. Raksuja on imuroitu, mutta märkäruokaa äärimmäisen nihkeästi kuuleman mukaan. No, nyt kun olen olen kotona on ruokakin alkanut maistua.

Tytöt ovat lomailleet pohjoisessa nyt kaksi viikkoa joten katsotaan kuinka kauan vielä oleillaan lomatunnelmissa. Jerry on ollut koko tämän ajan varsinainen herrasmies isäntä. Vain kerran päivässä se syö kaikki tyttöjen ruoat :D

Arki alkaa sitten kotona, sillä on aika antaa matokuuri ja varata aika rokotuksiin. Lululle ja Lealle on tullut jo muistutusposti rokotuksesta.

Vielä kuitenkin lomaillen,

L-L ja Lulu & Lea

718765.jpg